Aida, Anabel i Júlia són les campiones de la XVII Lliga CaixaBank de raspall femení professional. El trinquet Pelayo va coronar al trio en una altra final inoblidable on el resultat de 25-20 reflecteix el que es va viure a la ‘catedral’.
En el millor escenari possible, davant una escala plena de gom a gom, la Lliga CaixaBank va tornar a oferir una final per al record. Les blaves començaren al dau, segons va dictaminar la xapa, i s’apuntaren el primer joc. L’equip d’Ana, Amparo i Isabel tingué l’opció d’igualar i va gaudir de val-net en el següent joc, però les blaves van ser capaces d’alçar-lo i ficar-se 10 per cap.
El conjunt blau signà el ‘més difícil encara’ en el tercer joc, llarguíssim, marcat per un ‘duel al sol’ entre Aida i Amparo. El trio d’Ana s’avançà novament amb val-net, però novament les blaves resistiren. El joc podia caure de qualsevol costat, i van ser les blaves, molt constants, les que es va endur el premi i establir el 15-0.
Ara sí, la reacció roja arribà des del dau, amb un val-net que, a la tercera sí, pogueren transformar en joc. Però les blaves estaven decidides a no deixar que les roges es referen i, no sense treballar-s’ho de valent, s’adjudicaren el seu traure (20-5), amb una gran actuació tant d’Aida com d’Anabel i Júlia -dos Lligues CaixaBank amb 17 anys per a la de Tavernes de la Valldigna-.
Les roges tiraren d’orgull, volien jugar més, i el seu pas pel dau va ser molt curt (20-10). Però la seua reacció anava de bo, i també foren capaces de trencar la treta d’Aida, i després de molt moments de patiment, on les blaves disposaren de val ‘i lo altre’, aconseguiren el més difícil, tornar a equilibrar l’electrònic.
Les espases estaven en el més alt, el dau tornava a ser blau i els nervis a flor de pell. Les sis jugadores es buidaren, tant física com mentalment, i el resultat va ser una partida espectacular de raspall que s’emportaren les blaves i que la pilota femenina va ser la guanyadora.